Allrisk Magazín 2026 – Rozhovor rodinné podnikaní
Jiří Zoul: Podnikáme jako rodina - Klientům nabízíme jistotu pod jednou střechou
Po vzoru svého otce se vyučil automechanikem, nakonec ho ale osud zavál do světa financí. Allrisk ho zaujal rodinnou atmosférou a vlastními produkty, dnes podnikání sdílí i se svou rodinou. V našem rozhovoru jsme si povídali s ředitelem obchodní skupiny Jiřím Zoulem.
Jak byste se na úvod představil a přiblížil svou cestu k Allrisku?
Já jsem v této branži už od roku 2003, do Allrisku jsem přišel v roce 2014. Přivedlo mě sem hlavně to, že už jsem společně s mými kolegy chtěl nabízet klientům komplexní služby. V té době jsem chtěl jít do nějaké rodinné firmy, a co mě nejvíce na Allrisku zaujalo, byla nabídka vlastních produktů.
Co se podle vás od vašeho příchodu do Allrisku nejvíce změnilo?
Klienti jsou dnes ve finančních otázkách mnohem vzdělanější, takže i my se musíme neustále vzdělávat. Ti, kteří se nevzdělávali, tu už dnes nejsou. Nabízíme komplexní služby a posouváme se v digitalizaci. Mnozí klienti se k nám vrátili, protože chtějí mít vše pod jednou střechou. Počáteční obavy z přechodu do nové společnosti a ztráty našich dosavadních klientů tak vystřídala radost, že jsme se vydali správnou cestou, lidé dnes chtějí šetřit čas a nepotřebují kvůli každé službě jinou společnost.
Měl jste od začátku představu, že do podnikání zapojíte i rodinu?
Když jsem začal podnikat, přemýšlel jsem o tom, že budu chtít jednou své podnikání někomu předat. A jak to bývá, někdy se děti od rodičů inspirují. Můj syn v tom vyrůstal, ale nejprve si udělal obor čišník s maturitou, a pak chtěl jít pracovat ke mně. Já jsem ale trval na tom, aby si pro šel nejprve nějakým zaměstnáním, že ho k sobě vezmu nejdříve v 25 letech. Mám totiž zkušenost, že spousta lidí, která tuto práci začala dělat po škole, u ní moc dlouho nevydržela. Se synem jsem tedy začal pracovat až po tom, co prošel dvěma zaměstnáními. Pracuje u nás i dcera, která dělá v kanceláři asistentku.
Jak máte rozdělenou práci ve svém týmu?
Na začátku jsem se synem šel na pár schůzek, ale zjistil jsem, že má skvělý přehled a úplně jiný nadhled, protože v tomto oboru vyrostl od malička. Dnes spolu chodíme i ke klientům, které znám 20 let. On přináší svůj mladistvý pohled a já zase dlouholeté zkušenosti z praxe, takže se navzájem doplňujeme.
Jak se liší pohled vaší generace a mladší generace na práci s klienty?
Člověk má za roky praxe něco naučeného, už ví, co nabídnout, aby byl klient spokojený. Ale syn kolikrát přijde s novými argumenty, protože ví, že je dnes těžší doba a je potřeba být skutečně připravený. V tom je to jiné. Nová generace je více otevřenější, uvědomuje si rizika. Častěji se setkáváme s řešením onemocnění v brzkém věku, s tím se pojí i brzké sjednávání pojištění, vyšších pojistných částek. Dříve jsme obecně jako společnost přistupovali k pojištění stylem “kdyby náhodou”, teď ale vidíme konkrétní případy.
Co by podle vás měli mít klienti už v základu?
Určitě je to invalidita, poté vážné onemocnění a pracovní neschopnost. Přichází i psychické problémy, takže je po třeba být i na tyto situace pojištěný včas.
Váš tým je poměrně široký, máte rozdělené specializace?
Aktuálně se u nás profilují specialisté na konkrétní ob lasti. Chtěli bychom, aby každý z týmu měl maximálně dvě specializace. Cílem je nabídnout klientům celý tým odborníků, kde má každý své zaměření. Díky tomu dokážeme ještě víc zlepšit klientský servis.
Na trhu se objevují nové formy finančního poradenství, klienti si dokáží sjednat produkty i sami. Jaký na to máte názor?
Pro klienty to může být něco nového, ale z naší zkušenosti víme, že se stejně po nějaké době klient vrátí, protože mu chybí osobní přístup a zkušenosti poradce. To samé v případě, když nejsou spokojeni s produktem. Nechtějí mluvit s robotem někde na infolince, chtějí skutečné osoby a řešení co nejdříve.
Jsou tedy pro vás finance udržitelným oborem?
Určitě ano, i s ohledem na osobní přístup. Spíše je v dnešní době těžší najít lidi, kteří se chtějí na začátku vzdát svého komfortu stálého zaměstnání a pustit se do podnikání. Přitom stačí pár měsíců, než si vybudujete kmen klientů, a poté o klienty pečujete, rozvíjíte své portfolio. Dnes jsou navíc větší možnosti v rámci vzdělávání, takže tu příležitost opravdu je. Dříve byl pojišťovák sprostým slovem, dnes je to už partner, který o vás pečuje. Tak jako lidi mají své kadeřníky, maséry, doktory, tak hledají i své poradce, aby měli klid a mohli si užívat bez zbytečných starostí.
Rozcestník článků Allrisk Magazínu 2026
Kanceláře a klientská centra Allrisk
Pokud nenaleznete naši pobočku ve svém okolí, rádi dorazíme za vámi.